هدف از این تحقیق بررسی اصول و ابزارهای لازم جهت تحقق و بهبود چابکی در سطح سازمان می باشد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | معارف اسلامی |
تعریفهای زیادی برای چابکی ارائه شده است اما هیچ یک، مخالف با یکدیگر نبوده، یکدیگر را نقض نمیکنند. عموماً این تعریفها، ایده سرعت و تغییر در محیط کسب وکار را نشان می دهند. با توجه به جدید بودن بحث چابکی، تعریف جامعیکه مورد تائید همگان باشد، وجود ندارد. قابلیتهای چابکی عبارت است از توانایی هایی که باید در سازمان ایجاد شود تا سازمان از قدرت مورد نیاز برای پاسخگویی به تغییرات برخوردار باشد (نورری مقدم، 1391).
1. سازمان در جهت پیشرو بودن در تغییر: یک سازمان چابک در جهتی سازماندهی می شود که توانایی مقابله با تحولات و تغییرات غیر قابل پیش بینی را داشته باشد از این رو منابع انسانی و فیزیکی آن به گونهای سازماندهی می شود که بتواند به سرعت با محیط در حال تغییر و فرصتهای موحود در بازار سازگاری پیدا کند.
2. اهرمینمودن تاثیر اطلاعات و افراد : سازمان چابک می کوشد تا از تاثیر اطلاعات و افراد به یکدیگر بهره گرفته و از طرفی مشوق نوآوری و ابتکار در سراسر سازمان باشد.
3. تشریک مساعی در جهت افزایش رقابت پذیری: برای ارائه ی سریع محصولات به بازار، سازمانهای رقیب ناچارند با یکدیگر همکاری و تشریک مساعی داشته باشند.
4. ارج نهادن به مشتریان و انتقال ارزش: مشتریان، این سازمان ها را به عنوان تولید کننده محصولاتی که نیازهای آنها را برطرف کنند می شناسند در این سازمان ها قیمت گذاری بر اساس هزینه های تمام شده ی آن نبوده ، بلکه بر اساس ارزشی است که در قبال رفع نیاز مشتری نصیب سازمان شده است (جعفرنژاد و شهائی، 1389).
فهرست مطالب
2-3- چابکی سازمانی
2-3-1 مفاهیم و تعاریف چابکی
2-3-2 تولید چابک؛ سرآمد روشهای تولیدی
2-3-3 قواعد کلی تولید چابک
2-3-4 تعاریف تولید چابک
2-3-5 مزایای حاصل از بهبود و افزایش سطح چابکی سازمان
2-3-6 دلایل نیاز سازمانها به تشکیل سازمان چابک (مجازی)
2-3-7 ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی
2-3-8 اصول و شاخصهای چابکی در بخش دولتی
2-3-9 ابعاد چابکی در بخش دولتی
2-3-10 قابلیتهای چابکی :
2-3-11 مشخصات معماری سازمان چابک:
2-3-12 مدل مفهومی چابک سازی
2-5 مدل مفهومیپژوهش
منابع و مآخذ
تعیین مهریه برای زن در ازدواج دائم و موقت امری تاییدی در اسلام بوده و خداوند در قرآن نیز به پرداخت مهریه به زنان تاکید فرموده است علی رغم اینکه در اسلام بر استحباب مهریه کم و کراهت زیادی آن تاکید شده است در سالهای اخیر میزان مهریه بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و این امر مشکلاتی در جامعه بوجود آورده است
تعداد صفحات | 123 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
تحلیل حقوقی مهریه های نامتعارف در نکاح دائم
پایان نامه کامل ارشد حقوق
چکیده
تعیین مهریه برای زن در ازدواج دائم و موقت امری تاییدی در اسلام بوده و خداوند در قرآن نیز به پرداخت مهریه به زنان تاکید فرموده است . علی رغم اینکه در اسلام بر استحباب مهریه کم و کراهت زیادی آن تاکید شده است در سالهای اخیر میزان مهریه بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و این امر مشکلاتی در جامعه بوجود آورده است . توافق بر تعیین مهر، توافقی است تبعی و پیوستگی آن با عقد نکاح از رابطه شرط و عقد نیز کمرنگ تر است. زیرا نه خود عقد و نه التزام به آن بر حسب انشا وابسته به پرداخت مهر نیست. با توجه به اینکه مهریه در زمره حقوق خاصه زوجه به شمار آمده و نقش بسزایی در روابط زوجین ایفا می کند . نتیجه حاصله مؤید این مطلب است که تعیین سقف خاص برای مهریه، خلاف نص صریح آیات و روایات و محدود کننده اراده طرفین می باشد . اما این مطلب بدان معنا نیست که مهریه های نامتعارفی که زوج قدرت تسلیم آن را نداشته باشد، نافذ باشد؛ زیرا که آزادی اراده طرفین در تعیین میزان مهریه تا زمانی است که در چارچوب قواعد عمومی قراردادها قرار داشته باشد . بنابراین در قراداد تبعی مهریه نیز باید زوج قدرت بر تسلیم مهریه را داشته باشد، در غیر این صورت مهریه باطل می باشد .
کلیدواژه ها : مهر ، نکاح ، نامتعارف
فهرست
عنوان .......................................................................................................................................................صفحه
مقدمه ............................................................................................................................................................
بخش اول : کلیات ؛ فلسفه و ماهیت مهر و بررسی میزان مهریه و امکان تعیین سقف مهریه
فصل اول : کلیات (مفاهیم، تاریخچه، اقسام مهر )
مبحث نخست: مفاهیم ...................................................................................................................................................................................
گفتار اول : مفهوم لغوی مهر ..........................................................................................................................................................................
گفتار دوم : مفهوم اصطلاحی مهر ...................................................................................................................................................................
مبحث دوم :تاریخچه ......................................................................................................................................................................................
گفتار اول : مهر در ایران باستان.......................................................................................................................................................................
گفتار دوم : مهر در قانون حمورابی ................................................................................................................................................................
گفتار سوم : مهر در یونان قدیم .....................................................................................................................................................................
گفتار چهارم : مهر در حقوق روم .................................................................................................................................................................
گفتار پنجم : مهر در عربستان قبل از اسلام ................................................................................................................................................
گفتار ششم : مهر در حقوق اسلام ...................................................................................................................................................
مبحث سوم : اقسام مهر .....................................................................................................................................................................
گفتار اول : مهر المسمی .....................................................................................................................................................................
گفتار دوم : مهر المثل..............................................................................................................................
گفتار سوم : مهر المتعه ...........................................................................................................................
گفتار چهارم: مهر المفوضه ......................................................................................................................
فصل دوم : فلسفه و ماهیت مهر و بررسی میزان مهریه و امکان تعیین سقف مهریه
مبحث نخست : فلسفه و ماهیت مهر..............................................................................................................................................................................
گفتار نخست : فلسفه مهر ...........................................................................................................................................................................
گفتار دوم : ماهیت مهر ..............................................................................................................................................................................
بند اول:مهر به عنوان یکی از دو عوض معاوضات ....................................................................................................................................
بند دوم : مهر به عنوان تضمین و وثیقه بقای نکاح......................................................................................................................................
بند سوم : مهر به عنوان یک عطیه الزامی......................................................................................................................................................
بند چهارم : مهر به عنوان قرارداد مالی تبعی...........................................................................................................................................
مبحث سوم : بررسی مقدار مهریه ..............................................................................................................................................................
گفتار اول :مقدار مهریه در قران..................................................................................................................................................................
گفتار دوم :مقدار مهریه در کلام فقها...........................................................................................................................................................
گفتار سوم :مقدار مهر در روایات ..............................................................................................................................................................
گفتار چهارم :ممقدار مهر در حقوق موضوعه ایران و کشور های اسلامی ................................................................................................
مبحث سوم:بررسی تحولات قانون گذاری مهریه و امکان تعیین سقف مهریه...........................................................................................
گفتار اول : بررسی تحولات قانون گذاری مهریه در ایران .......................................................................................................................
گفتار دوم : بررسی امکان تعین سقف مهریه......................................................................................................................................................
بخش دوم :ضابطه های تعیین متعارف بودن مهریه و بررسی اعتبار حقوقی مهریه های نامتعارف ؛ نتیجه گیری و پیشنهادات
فصل اول : ضابطه های تعیین متعارف بودن مهریه و بررسی اعتبار حقوقی مهریه های نامتعارف
مبحث نخست: ضابطه های متعارف بودن مهریه .........................................................................................................................................
گفتار اول :ضابطه های متعارف بودن مقدار مهریه متعارف ..........................................................................................................................
بند اول : مهریه باید قابلیت تسلیم داشته باشد ...........................................................................................................................................
الف ):تعریف قدرت بر اجرای تعهد .................................................................................................................................................................
ب) : قدرت معلوم بر تسلیم مهر........................................................................................................................................................................
ج) : اثر تردید نسبت به قدرت تسلیم مهر.........................................................................................................................................................
د) : نسبی یا مطلق بودن قدرت بر تسلیم...........................................................................................................................................................
ه) : شخصی یا نوعی بودن قدرت بر تسلیم .....................................................................................................................................................
و) : قدرت بر تسلیم از خصوصیات متعهد یا مورد تعهد ..................................................................................................................................
بند دوم : مهریه از نظر مقدار معلوم باشد .....................................................................................................................................................
گفتار دوم : ضابطه های متعارف بودن نوع مهریه متعارف .........................................................................................................................
بند اول : مهر باید مالیت داشته باشد ..........................................................................................................................................................
بند دوم : مهر باید قابلیت تملک داشته باشد..............................................................................................................................................
بند سوم :مهر باید منفعت عقلایی داشته باشد ...................................................................................................................................................
مبحث دوم : بررسی اعتبار حقوقی مهریه های نامتعارف..................................................................................................................................
گفتار اول : بررسی قواعد الزامی در مهریه های نامتعارف..................................................................................................................................
بند اول :مقدور التسلیم بودن مهریه ...................................................................................................................................................................
بند دوم : عقلایی بودن مهریه ..........................................................................................................................................................................
بند سوم : قصد جدی داشتن در توافق بر مهریه...................................................................................................................................
گفتار دوم :بررسی حکم مهریه های نامتعارف ..................................................................................................................................................
بند اول : دلایل و مستندات طرفداران نظریه بطلان مهریه های نامتعارف.........................................................................................................
الف) اجماع ................................................................................................................................................................................................
ب ) غرر.........................................................................................................................................................................................................
ج ) عدم مالیت ...............................................................................................................................................................................................
د) سیره عقلا .................................................................................................................................................................................................
ه ) سفاهت ........................................................................................................................................................................................................
بند دوم: دلایل و مستندات طرفداران نظریه صحت مهریه های نامتعارف.........................................................................................................
الف) آیات .......................................................................................................................................................................................................
ب) روایات ....................................................................................................................................................................................................
بند سوم : نظر برگزیده .....................................................................................................................................................................................
گفتار سوم :وضعیت مهریه در صورت بطلان .................................................................................................................................................
بند اول : مهر المثل در صورت وقوع نزدیکی..................................................................................................................................................
بند دوم مهر المثل به مجرد وقوع عقد .............................................................................................................................................................
بند سوم : قیمت مهر تعیینی ............................................................................................................................................................................
بند چهارم : توافق بر مهریه در صورت عدم وقوع نزدیکی ............................................................................................................................
مبحث : حق حبس در مهریه های نامتعارف ..................................................................................................................................................
گفتار نخست:مفهوم فقهی و حقوقی حق حبس..............................................................................................................................................
گفتار دوم :اثر اعسار زوج بر حق حبس.........................................................................................................................................................
گفتار سوم :اثر تقسیط مهر بر حق حبس..........................................................................................................................................................
گفتار چهارم :اثر بطلان مهر بر حق حبس.......................................................................................................................................................
فصل دوم : بررسی علل افزایش مهریه و راهکارهای کاهش آن؛ نتیجه گیری و پیشنهادات
مبحث نخست :بررسی علل افزایش مهریه و راهکارهای کاهش آن ............................................................................................................
گفتار نخست :علل افزایش مهریه ................................................................................................................................................................
بند اول :پرداخت نشدن مهر در زمان عقد....................................................................................................................................................
بند دوم :غلبه نگرش های مادی نسبت به مهر ............................................................................................................................................
بند سوم :عدم استیفای کامل حقوق زن.......................................................................................................................................................
بند چهارم :مهار طلاق و کنترل تنوع طلبی های مرد ......................................................................................................................................
بند پنجم :چشم و هم چشمی .....................................................................................................................................................................
گفتار دوم : : بررسی راهکارهای ارائه شده برای کاهش مهریه های نا متعارف و انتخاب نظر برتر..........................................................
بند اول :جدی نگرفتن مهریه ......................................................................................................................................................................
بند دوم :وضع مالیات بر مهریه .......................................................................................................................................................................
بند سوم :اضافه کردن شرط عند الاستطاعه در عقد نامه .................................................................................................................................
بند چهارم :تعیین سقف خاصی برای مهریه ....................................................................................................................................................
بند پنجم :نظر برگزیده ......................................................................................................................................................................................
مبحث دوم : نتیجه گیری و پیشنهادات ............................................................................................................................................................
منابع ............................................................................................................................................................................................................
به علت ویرایش نهایی شماره صفحات فهرست با متن پایان نامه برابر نیست می توان دوباره ظرف چند دقیقه فهرست بندی کرد
تعداد صفحات | 117 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی با عملکرد آموزشی دبیران
چکیده
یکی از اساسیترین نهادهای هر جامعه که در واقع نقش تعیین کننده در توسعه جامعه دارد، آموزش و پرورش است. امروزه در مدیریت معاصر، مفهوم کیفیت زندگی کاری معلمان به موضوع اجتماعی عمدهای در سراسر دنیا مبدل شده است. یکی از معضلات اصلی آموزش و پرورش شهر شاوور این است که شدت تنگناهای اجتماعی و سازمانی، کیفیت ادراکات معلمان این منطقه را نسبت به شرایط شغلی و حرفهای خویش را تضعیف نموده و به کاهش کیفیت عملکرد آنها منجر شده است. لذا ارتقای برنامه کیفیت زندگیکاری معلمان شامل هرگونه بهبود در فرهنگ مطالعاتی آنها، باعث رشد و تعالی عملکرد معلمان در این منطقه میشود. بر این اساس هدف این تحقیق شناسایی رابطه بین کیفیت زندگیکاری و فرهنگ مطالعاتی با عملکرد آموزشی دبیران راهنمایی شهر شاوور است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری تصادفیساده، پرسشنامه در بین 164 نفر از دبیران مقطع راهنمایی تکمیل گردید. طبق نتایج، متغیر کیفیت زندگی کاری معلمان بر روی متغیر عملکرد آموزشی معلمان با 95 درصد اطمینان اثر مثبت و معنیدار دارا میباشد. دیگر نتایج نشان میدهد در بین معلمان با سابقه کار زیر 5 سال، 5 تا10 سال، 10تا 15 سال و بالای 15 سال از نظر کیفیت زندگیکاری، فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی آنان تفاوت معنیداری وجود ندارد. بین کیفیت زندگیکاری و عملکرد آموزشی معلمان در سطح پنج درصد رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین، بین فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی معلمان رابطه معنیدار وجود ندارد. در نهایت، بر اساس نتایج بدست آمده، پیشنهاد میگردد که نیازهای کلیدی دبیران این منطقه شناسایی گردد و در جهت ارتقای کیفیت زندگی کاری آنان برنامهریزی استراتژیک به عمل آید.
واژه های کلیدی: کیفیتزندگی کاری، فرهنگ مطالعاتی، عملکردآموزشی، دبیران راهنمایی، شاوور
فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه ........................................................................................................ 1
1-1- مقدمه ............................................................................................................... 2
1-2-بیان مسأله.............................................................................................................. 3
1-3- ضرورت و اهمیت موضوع ................................................................................ 6
1-4- اهداف .............................................................................................................. 7
1-4-1- هدف کلی .................................................................................................... 7
1-4-1-2- اهداف خرد ............................................................................................. 7
1-5-1- سؤال اصلی تحقیق ....................................................................................... 7
1-5-2- سؤالات جانبی تحقیق ................................................................................... 7
1-6- تعاریف مفهومی پژوهش ................................................................................... 8
فصل دوم: مروری برپیشینه نگاشته ها ................................................................. 13
2-1-مقدمه................................................................................................................... 14
2-2- نظریههایی پیرامون کیفیت زندگی کاری ............................................................ 14
2-2-1- مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی کاری.............................................................. 14
2-3- تاریخچه کیفیت زندگی کاری.............................................................................. 17
2-4- رویکردهای کیفیت زندگی کاری......................................................................... 18
2-5- اهداف کیفیت زندگیکاری.................................................................................. 26
2-6- نسلهای سهگانه برنامههای کیفیت زندگیکاری.................................................... 26
2-7- تعابیر نوین کیفیت زندگی کاری........................................................................... 28
2-7-1- مدیریت کیفیت فراگیر..................................................................................... 28
2-7-1-1- توانمندسازی کارکنان................................................................................. 28
2-7-1-2- مهندسی مجدد ( باز مهندسی) سازمان........................................................ 30
2-8- شاخصهای کیفیت زندگی کاری......................................................................... 30
2-9- مؤلفههای کیفیت زندگی کاری والتون.................................................................. 32
2-9-1- پرداخت منصفانه و کافی................................................................................. 32
2-9-2- مقاصد و اهمیت نظام پرداخت......................................................................... 32
2-9-3- محیط کار ایمن و بهداشتی.............................................................................. 33
2-9-4- تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم................................................................... 34
2-9-5- وابستگی اجتماعی زندگی کاری...................................................................... 34
2-9-6- فضای کلی زندگی.......................................................................................... 35
2-9-7- یکپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان........................................................ 35
2-9-8- قانون گرایی در سازمان................................................................................... 36
2-9-9- توسعه قابلیتهای انسانی................................................................................. 36
2-10- راهبردهای بهبود کیفیت زندگی کاری................................................................ 36
2-11- ارزیابی عملکرد................................................................................................ 40
2-11-1- تعاریف عملکرد............................................................................................ 41
2-11-2- مفهوم بررسی عملکرد................................................................................... 45
2-11-3- متغیرهای حایز اهمیت برای عملکرد از دیدگاه اوماسکاران............................. 45
2-11-4- معیارهای عملکرد......................................................................................... 46
2-11-5- انواع عملکرد................................................................................................ 46
2-11-6- شاخصهای عملکرد..................................................................................... 46
2-11-7- فواید بررسی عملکرد کارکنان...................................................................... 47
2-11-8- سه کار مدیریت عملکرد............................................................................... 47
2-11-9- مهمترین نکات در رابطه با عملکرد............................................................... 48
2-12- ارزشیابی عملکرد کارکنان................................................................................. 48
2-12-1- تعریف ارزشیابی عملکرد.............................................................................. 51
2-12-2- اهداف استفاده از ارزشیابی عملکرد.............................................................. 51
2-12-3- مدل ارزشیابی عملکرد.................................................................................. 52
2-12-4- معیارهای ارزشیابی عملکرد........................................................................... 56
2-12-5- نکات اثربخش در ارزیابی عملکرد................................................................ 56
2-12-6- دلایل مخالفت برخی سازمانها با ارزیابی عملکرد.......................................... 57
2-12-7- معیارهای ارزیابی عملکرد............................................................................. 58
2-12-8- نظریههای ارزیابی عملکرد............................................................................. 59
2-12-9- چرا نیازمند ارزشیابی عملکرد هستیم؟
..................................................................................................................................... 62
2-12-10- شرایط اجرای طرح ارزیابی و مدیریت عملکرد........................................... 63
2-12-11- روشهای متداول ارزیابی عملکرد.............................................................. 63
2-13- مبانی نظری در مورد فرهنگ مطالعاتی................................................................ 69
2-13-1- عوامل مؤثربرمطالعه وکتابخوانی.................................................................... 72
2-13-2- موانع موجود بر سر راه مطالعه و کتابخوانی................................................... 77
2-13-3- راههای گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش معلمان........................................... 80
2-14- پیشینه موضوع................................................................................................... 82
2-14-1- پیشینه تحقیقات خارجی................................................................................ 82
2-14-2- پیشینه تحقیقات داخلی.................................................................................. 89
2-15- جمع بندی....................................................................................................... 104
فصل سوم: مواد و روش ...................................................................................... 106
3-1- مقدمه ............................................................................................................ 107
3-2- روش تحقیق ................................................................................................... 107
3-3- متغیرهای تحقیق .............................................................................................. 109
3-3-1- متغیر مستقل ................................................................................................ 109
3-3-2- متغیرهای وابسته ......................................................................................... 109
3-4-جامعهآماری .................................................................................................... 110
3-5-نمونهگیری........................................................................................................... 110
3-5-1- روش نمونهگیری........................................................................................... 111
3- 5- 2- حجم نمونه
................................................................................................................................... 111
3-6- ابزاراندازهگیری ................................................................................................ 112
3-6-1- پرسشنامه کیفیت زندگی کاری....................................................................... 113
3-6-2- پرسشنامه فرهنگ مطالعاتی............................................................................. 113
3-6-3-پرسشنامه ارزیابی عملکرد............................................................................... 114
3-6-4- روائی ابزار اندازهگیری تحقیق .................................................................... 115
3-7- قابلیت اعتماد ابزار اندازهگیری تحقیق .............................................................. 115
3-8- روش تجزیه وتحلیل دادهها................................................................................ 116
فصل چهارم: یافتههای پژوهش ........................................................................... 117
4-1- مقدمه ............................................................................................................ 118
4-2- یافته توصیفی .................................................................................................. 118
4-2- 1- توصیف متغیرهای فردی پاسخگویان .......................................................... 118
4-3- یافتههای مربوط به سؤالات تحقیق .................................................................... 123
4-3-1- یافتههای مربوط به سؤالهای آیا بین فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟و آیا بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟......................................................................................... 123
4-3-2- یافتههای مربوط به سؤال تحقیق آیا بین میزان کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد؟................................................................................................... 124
4-3-4- یافتههای مربوط به سؤال تحقیق، آیا بر حسب سابقهکاری دبیران، از نظر میزان کیفیت زندگی کاری، فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد.............................................. 125
4-3-6- بررسی یافتههای مربوط به سؤال اصلی تحقیق: آیا کیفیتزندگیکاری و فرهنگ مطالعاتی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور با عملکرد آموزشی آنان رابطه دارند.................................................. 126
4-3- یافتههای جانبی................................................................................................... 128
4-3-1- بررسی مقایسه عملکرد آموزشی معلمان بر اساس محل خدمت و رشته تحصیلی 128
4-3-2- مقایسه عملکرد آموزشی، کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی در بین معلمان با مدارک تحصیلی مختلف 128
4-3-3- مقایسه کیفیت زندگی کاری در بین معلمان بر اساس رشته تحصیلی و محل خدمت 129
4-3-4- مقایسه فرهنگ مطالعاتی معلمان بر اساس جنسیت، محل خدمت و رشته تحصیلی 130
4-3-5- بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی معلمان......................... 131
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات .................................................................. 132
5-1- مقدمه ............................................................................................................ 133
5-2-تبیین یافتههای تحقیق........................................................................................... 134
5-2-1-تبیین یافتههای توصیفی پژوهش .................................................................... 134
5-2-2- تبیین یافتههای مربوط به سؤالات تحقیق ...................................................... 134
5-2-2-1- تبین یافتههای مربوط به سؤال آیا بین فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟ ......................................................................... 134
5-2-2-2- تبین یافتههای مربوط به سؤال آیا بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟ ........................................................... 134
5-2-2-3- تبین یافتههای مربوط به سؤال آیا بین میزان کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد؟ ............................................................................................... 135
5-2-2-4-تبین یافتههای مربوط به سؤال آیا بر حسب سابقهکاری دبیران، از نظر میزان کیفیت زندگی کاری، فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد؟............................................ 135
5-2-2-5- تبین یافتههای مربوط به سؤال اصلی تحقیق: آیا کیفیتزندگیکاری و فرهنگ مطالعاتی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور با عملکرد آموزشی آنان رابطه دارند؟................................................ 136
5-2-3- یافتههای جانبی تحقیق.................................................................................... 136
5-2-3-1- یافتههای مربوط به مقایسه عملکرد آموزشی معلمان بر اساس محل خدمت و رشته تحصیلی 136
5-2-3-2- یافتههای مربوط به مقایسه عملکرد آموزشی، کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی در بین معلمان با مدارک تحصیلی مختلف........................................................................................................... 137
5-2-3-3- یافتههای مربوط به مقایسه فرهنگ مطالعاتی معلمان بر اساس جنسیت، محل خدمت و رشتههای تحصیلی 137
5-3- محدودیتهای تحقیق............................................................................................ 137
5-3-1- محدودیتهای تحقیقات کیفیت زندگی کاری.................................................... 137
5-3-2- محدودیتهای تحقیقات عملکردآموزشی........................................................... 138
5-3-3- محدودیتهای تحقیقات حاضر.......................................................................... 140
5-4- پیشنهادات کاربردی............................................................................................ 141
5-4-1- پیشنهاداتی در راستای نتایج سؤال اصلی تحقیق : آیا کیفیتزندگیکاری و فرهنگ مطالعاتی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور با عملکرد آموزشی آنان رابطه دارند؟.................................. 141
5-4-2- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.................................................................. 144
دانلود پروژه کامل سازه یوبوت بهمراه فایلهای محاسباتی و نقشه های اجرایی براساس آخرین تغییرات آئین نامه ای سال 97
تعداد صفحات | 100 |
حجم | 16744 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | zip |
دسته بندی | عمران و ساختمان |
دانلود پروژه کامل سقف یوبوت (ساختمان مسکونی 4 طبقه) بهمراه فایلهای محاسباتی سازه و نقشه های اجرایی (شماره 1)
بهمراه کلیه فایلهای محاسباتی و نقشه های اجرایی براساس آخرین تغییرات آئین نامه سال ۹۷
این پروژه بصورت کامل بوده و کلیه فایلهای محاسباتی سازه و فایلهای کنترلی تحت اکسل (واقعا ارزشمند) نیز آورده شده و به تائید سازمان نظام مهندسی رسیده است.
با خرید این پکیج شما با نحوه طراحی این سیستم کاملا آشنا خواهید شد و می توانید به طراحی این سیستم سازه ای بپردازید و برای خود درآمد کسب کنید.
هزینه ای که برای این پکیج پرداخت می کنید در برابر اطلاعات و فایلهایی که دریافت میکنید ناچیز است.
این سیستم در کشور نوپا بوده و طراحی آن در انحصار عده ای معدود در کشور می باشد، بهمین دلیل در هیچ کجای ایران آموزش داده نمی شود و این پکیج در اینترنت مشابهی ندارد.
این یک فرصت ویژه می باشد و حاصل سه سال تجربه و طراحی بیش از ۱۰۰ سازه مختلف یوبوت و دال مجوف بوده که در اختیار شما قرار می گیرد.
با خرید این پکیج مجموعه "همه چیز درباره سقفهای یوبوت" را نیز دریافت خواهید کرد.
کاربرد: مهندسین آشنا به طراحی و مهندسین طراح سازه، مقاله و تحقیق و پروژه های دانشجویی
(فروش این محصول به تعداد محدودی انجام می شود)
فایلهای موجود در این پکیج:
فایل اصلی Etabs محاسبات ساختمان ورژن 9.7.4
فایل Etabs کنترل ترک خوردگی و یا عدم ترک خوردگی دیوار برشی
فایل Etabs جهت کنترل 100 درصد نیروی زلزله
فایل Etabs جهت بدست آوردن پریود سازه
فایل Etabs کنترل Drift سازه
فایل Etabs جهت انتقال نیروها به Safe
فایل کنترل خیز سقف ها با Safe ورژن 12
فایل طراحی فونداسیون با Safe ورژن 12
دفترچه محاسبات کامل (کامل ترین دفترچه محاسبات سازه بتنی)
فایل Auto CAD نقشه های اجرایی کامل سازه بهمراه کلیه دتایلها DWG
(شامل: نقشه معماری، مشخصات عمومی، تیرها، ستونها، دیوارهای برشی و نقشه های یوبوت چینی شده سقف ها)
و سایر فایلهای محاسباتی و کنترلی تحت اکسل (فایلها باز بوده و قفل نمی باشد)
دستورالعمل بتن سقفهای یوبوت (ساخت، حمل، ریختن و تراکم)
و همچنین مجموعه "همه چیز درباره سقفهای یوبوت"
این مجموعه شامل موارد زیر است:
1- تاریخچه دالهای مجوف
2- بررسی آئین نامه ای سقفهای یوبوت جهت دفاع از طرح و طراحی
3- مقایسه اقتصادی و فنی
4- نکات فنی
5- نحوه اجرا
6- دستورالعمل بتن سقفهای یوبوت و کوبیاکس
دانلود فایل اکسل داده های ترازنامه ای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1386 الی 1394ویژه انجام تحقیقات، مقالات و پایان نامه های رشته های حسابداری، مدیریت مالی و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
تعداد صفحات | 75 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | zip |
دسته بندی | حسابداری |
دانلود اکسل داده های ترازنامه ای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1386 الی 1394
دسته: حسابداری- مدیریت مالی- اقتصاد
فرمت:EXCEL
یکی از مشکلاتی که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته های حسابداری، مدیرت مالی و تا حدودی اقتصاد در تدوین و نگارش پایان نامه ها و مقالات علمی خود با آن مواجه هستند، جمع آوری داده های آماری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای آزمون فرضیه ها می باشد به طوری که به جرأت می توان گفت گذشته از صرف هزینه، بیشتر از دو سوم زمان دانشجویان صرف جمع آوری داده می گردد. ما این مشکل دانشجویان را حل کردیم تا با فراغ بیشتری بتوانند به دیگر فصلهای پایان نامه و مقالات خود بپردازند به این ترتیب که در این فایل داده های ترازنامه ای آماده مربوط به 161 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 9 ساله سالهای 1386 الی 1394 را در قالب فایل اکسل جمع آوری کردیم به طوری که دانشجویان و محققان با تهیه این فایل تنها با وراد کردن داده ها در نرم افزارهای مربوطه به تجزیه و تحلیل تحقیقات خود بپردازند.
با توجه به اینکه نحوه انتخاب نمونه آماری در بیشتر مقالات و پایان نامه های دانشگاهی رشته های حسابداری و مدیریت مالی بر اساس دو عامل زیر انتخاب می شود:
1. سال مالی شرکتهای مورد نمونه 29 اسفند ماه باشد.
2. شرکتهای مورد بررسی جزوه بانکها و موسسسات اعتباری، شرکتهای واسطه ای و سرمایه گذاری نباشند.
در انتخاب شرکتها نیز این دو عامل لحاظ شده است و به عبارتی شرکتهایی به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند که اولا سال مالی آنها به 29 اسفندماه هر سال ختم شود و ثانیا جزو بانکها و موسسات و شرکتهای سرمایه گذاری نباشند.
به طور کلی این فایل شامل داده های ترازنامه ای آماده 161 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فاصله زمانی 1386 الی 1394 می باشد مغیرهایی که در این فایل، داده های آماده آماری آنها جمع آوری شده است شامل نماد شرکت، وجه نقد، حسابهای دریافتنی، سرمایه گذاری کوتاه مدت، موجودی کالا، جمع دارایی های جاری، سرمایه گذاری بلندمدت، دارایی ثابت، جمع داراییها، حساب پرداختنی، جمع بدهیهای جاری، جمع بدهیها، سرمایه، سود انباشته و جمع حقوق صاحبان سهام می باشد.