armanpooyesh

armanpooyesh

armanpooyesh
armanpooyesh

armanpooyesh

armanpooyesh

پاورپوینت استراتژی بازاریابی شرکت بوش آلمان برند برترو امپراتوری لوازم خانگی در جهان


پاورپوینت استراتژی بازاریابی شرکت بوش آلمان برند برترو امپراتوری لوازم خانگی در جهان

دانلود پاورپوینت ؛استراتژی بازاریابی شرکت بوش آلمان برند برترو امپراتوری لوازم خانگی در جهان با فرمت pptxو 114 اسلاید تخصصی


مشخصات فایل
تعداد صفحات114
حجم745 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

 

پاورپوینت ؛استراتژی بازاریابی شرکت بوش آلمان برند برترو امپراتوری لوازم خانگی در جهان

 

شرکت بوش در تجهیزات برقی و مهندسی تخصص دارد. این شرکت یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان تجهیزات خودکار است. آنچه که کسب و کارهای وابسته به این گروه را سر پا نگه داشته است، خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات همراه با اینترنت اشیاء و اتوماسیون در سراسر صنایع مختلف است.

بوش از ترکیبی از راهبردهای دسته‌بندی جغرافیایی، جمعیت‌شناسی و روانشناسی استفاده می‌کند. راهبرد بازاریابی این شرکت از سایر شرکت‌ها متمایز است. بوش از ترکیبی از راهبرد موقعیت‌یابی مبتنی بر ارزش و مزیت کاربری استفاده می‌کند.

این شرکت در بخش‌های کسب و کار از قبیل راهکارهای حرکتی، راهکارهای صنعتی، اجناس مصرف‌کننده و فناوری انرژی و ساخت و ساز فعالیت دارد. بخش راهکار حرکتی شرکت ۶۰ درصد از کل فروش را به اختصاص داده است در حالیکه فناوری صنعتی، اجناس مصرف‌کننده و فناوری انرژی و ساخت و ساز به ترتیب ۹%، ۲۴% و ۷% از کل فروش را دارند.

بازاری که شرکت بوش در آن فعالیت دارد پر از محصولات تقلبی و تولیدکنندگان مختلف است. بازاریاب‌های فروش، تامین‌کنندگان / تولیدکنندگان کوچک و بازارهای خاکستری نیز وجود دارند که روی فعالیت بازیکنان در صنعت تاثیر می‌گذارند.

عملکرد شرکت‌هایی که در صنعت تجهیزات برقی فعالیت می‌کنند به عوامل متنوعی از قبیل دسترسی به زیرساخت، شبکه، هزینه نیروی کار، مقررات دولتی، دسترسی به تامین‌کننده و قدرت چانه‌زنی بستگی دارد.

تجزیه و تحلیل مشتری در راهبرد بازاریابی شرکت بوش در بخش‌های محصولات مختلف فعالیت دارد. بنابراین گروه‌های مشتری آن از خرده‌فروشان و نیز گروه‌ مشتری بی‌۲بی تشکیل شده اند.

مشتریان خرده‌فروشی در گروه سنی ۲۰ تا ۴۵ سال هستند و اغلب درآمد آنها بالا و متوسط رو به بالا است که اکثر آنها اجناس مصرف‌کننده می‌خرند در حالیکه گروه مشتری بی۲بی از شرکت‌های خودروسازی، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان تشکیل می‌شود.

از راهبردهای فروش شرکت بوش و راهکارهای آن برای افزایش فروش و بالا بردن ارزش سهام این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عرضه محصولات متنوع: معاملات کاری در محصولات اصلی از قبیل ترمز، فرمان، لوازم برقی، خودرو برقی، موتور استارتر و سیستم‌های فرمان؛ سیستم‌های سوختی، ژنراتورها، محصولات صنعتی، فناوری بسته بندی و اجناس مصرف‌کننده؛ و لوازم خانگی، ابزارهای برقی، سیستم‌های امنیتی، محصولات ساخت و ساز و غیره.

شبکه قدرتمند شرکت‌های وابسته: ایجاد محصولات با کمک شرکت‌های وابسته در کشورهای مختلف به این شرکت کمک می‌کند تا در بین رقبا بتواند جایگاه خود را حفظ کرده و در سطح جهانی فعالیت کند. بوش در کشور آلمان ۱۳۳٫۹۷۴ شرکت وابسته، در اروپا ۱۰۲۶۸۰ شرکت، در آمریکا ۴۲۶۲۷ و در آسیا و سایر کشورها ۱۱۰۰۰۰ شرکت وابسته دارد.

استراتژی‌های برند بوش در راه جهانی شدن

130 سال پیش رابرت بوش و تیم همکارانش کارگاه مهندسی الکتریکی خود را در اشتوتگارت تاسیس کردند و این آغاز راهی بود که منجر به حضور یکی از برندهای معتبر لوازم برقی خانگی در سطح جهان شد، که کیفیت و نوآوری مشخصه بارز محصولات آن است.

ضمن اینکه تنوع و گرایش به سمت جهانی شدن، از فاکتورهای مهم استراتژی برند بوش برای تبدیل شدن به یک نام تجاری جهانی بوده است. خدمات کارآمد به مشتریان، انتخاب دقیق کارمندان، حضور مناسب در دنیای دیجیتال نیز از دیگر موارد موفقیت برند بوش در روند جهانی شدن بوده است.

در حال حاضر برند نام‌آشنای بوش بر روی بسیاری از لوازم‌خانگی دیده می‌شود. اجاق‌گاز، ماشین لباس‌شویی، مایکروفر و… ازجمله محصولات پرطرفدار این برند به شمار می‌روند، ضمن اینکه حضور گسترده این برند در صنعت خودروسازی و ارائه لوازم مربوط به وسایل نقلیه، همچنین لوازم صوتی و تصویری نیز از دیگر زمینه‌های مهم تولیدات این برند است.

در این گزارش تلاش می‌کنیم استراتژی‌های برند بوش را در راه جهانی شدن نام تجاری آن روشن کنیم.

 نوآوری برای زندگی است

یکی از شعارهای اصلی برند بوش در زمینه تولیدات خود این است که نوآوری و خلاقیت برای بهبود روند زندگی است و بر همین اساس قدرت خلاقانه این گروه تولیدی نیز بر فناوری متمرکز شده است. استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کاربردی که محصولات این برند را متمایزتر می‌کند و توجه مصرف‌کنندگان جهانی را به سوی آن جلب می‌کند، مطابق با شعار اصلی این نام تجاری پیش می‌روند.

قدرت در نوآوری در کنار دو فاکتور مهم تمرکز بر تنوع محصولات و حضور جهانی باعث شده تیم کارکنان این کمپانی اهداف اساسی گروه تولیدی خود را بشناسند و در راستای آن حرکت کنند. محصولات متنوع برند بوش که در اکثر نقاط جهان شناخته‌شده هستند، دلیل محکمی بر موفقیت این برند در دستیابی به اهداف اساسی آن است.

تاکید بر نوآوری باعث سرمایه‌گذاری درازمدت برند بوش در زمینه توسعه و تحقیق بوده که به طور مداوم در دستور کار تیم تحقیقاتی این شرکت قرار گرفته است.

 فروش کارآمد و خدمات به مشتریان

برند جهانی بوش اهمیت زیادی به رضایت مشتری داده و مشتری‌مداری را شعار خود قرار داده است. این برند معتبر به جای اینکه به مشتریان خاص خود وابسته باشد، سعی دارد از طریق ارائه خدمات مناسب و کافی به مصرف‌کنندگان، مشتریان عام جهانی برای خود پیدا کند و به فروشی کارآمد در این زمینه دست یابد. بر این اساس با شناختن بازارهای جهانی مانند آسیا و آمریکا مصرف‌کنندگان همیشگی خود را پیدا می‌کند. داشتن برنامه‌های بلندمدت و صداقت در زمینه ارائه محصولات نیز ازجمله استراتژی‌های مهم این برند در راستای خدمت به مشتریان است.

 اتومبیل امن‌تر، پاک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر

ازجمله محصولات موفقی که کمپانی بوش ارائه کرده، تولیدات مربوط به قطعات خودرو است که کیفیت و کارآمدی آن‌ها برای مصرف‌کنندگان ثابت‌ شده است. ازجمله اقدامات استراتژیک برند بوش در زمینه تبلیغات محصولات مربوط به خودرو، فرایندی است که طی 30 سال اجرا شده و به برنامه «3معروف است.

این سه «S» نشان‌دهنده سه شعار تجاری این برند است که با حرف «س» (به زبان آلمانی) آغاز می‌شوند. امن‌تر، پاک‌تر و اقتصادی‌تر، عنوان این سه شعار اصلی است که برای محصولات مربوط به اتومبیل برند بوش انتخاب شده و توانسته است سهم قابل‌توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. خصوصا شعار پاک‌تر اشاره به استفاده از فناوری‌های سبز در تولیدات این برند دارد که به‌خودی‌خود می‌تواند شعار تبلیغاتی مهمی محسوب شود.

 اهمیت دادن به نقش همه کارمندان

«چیزهایی هست که می‌توانیم آن‌ها را انجام دهیم و چیزهایی نیز هست که ما قدرت انجام آن‌ها را نداریم، زیرا فاقد توانایی و زمان لازم هستیم؛ اما نکته اصلی این است که بتوانیم مردمی را پیدا کنیم که برای ما کار انجام دهند.» این سخن رابرت بوش است که در راستای اهمیت دادن به استخدام کارکنان خود گفته است.

داشتن کارکنان درستکار در مکان‌های مناسب یکی از استراتژی‌های مهمی است که برند بوش آن را دنبال می‌کند. ترویج اعتماد، خلاقیت و تفکر نوآورانه آن چیزی است که این کمپانی در کارمندان خود به وجود می‌آورد و در کنار آن، فراهم کردن یک فضای مناسب کاری نیز ازجمله اقدامات این شرکت برای عملکرد خوب کارمندانش است.

پشتیبانی مداوم و نظارت بر کار کارکنان در راستای همین هدف انجام می‌شود. همچنین این کمپانی به منظور بررسی عملکرد یک‌ساله شرکت به صورت سالانه اقدام به برگزاری جلساتی بین کارمندان و سرپرست‌ها می‌کند تا طی آن پروژه‌های انجام‌شده و میزان دسترسی به آن‌ها مورد دقت و بازبینی قرار بگیرند.

همچنین برگزاری جلساتی هر دو یا سه سال یک‌بار از دیگر اقدامات برند بوش برای شناخت بهتر کارمندان و ارتقای آن‌هاست. در این جلسات کارمندان می‌توانند اهداف و ایده‌های خود را با مدیران ارشد شرکت در میان بگذارند و از این منظر نیز نقاط قوت آن‌ها شناخته می‌شود.

 فیس‌بوک ابزاری تبلیغاتی در دست برند بوش

حضور برند بوش در رسانه‌های اجتماعی نیز تامل‌برانگیز است. این شرکت با ارزیابی که از برخورد کاربران اجتماعی خود دارد، به استراتژی‌های بازاریابی خود جهت می‌دهد. برای مثال صفحه اجتماعی فیس‌بوک، یکی از انتخاب‌های این برند، جهت انجام فعالیت‌های تبلیغات اینترنتی است.

همچنین وب‌سایت اصلی این کمپانی نیز یکی دیگر از ابزارهای اینترنتی این برند است. طبق آمارهای گرفته‌شده، در سال 2011 وب‌سایت این شرکت 46 هزار بازدیدکننده داشت و 3500 نفر نیز در آن ثبت‌نام کرده بودند، اما صفحه اجتماعی فیس‌بوک این برند در همان سال حدود 4 هزار طرفدار داشت و این آمار نشان می‌دهد که کاربران اینترنتی برند بوش در صفحه فیس‌بوک آن حضور جدی‌تری دارند.

بر همین اساس، بوش فیس‌بوک را به‌عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار به منظور بررسی و ارزیابی علایق و نظرات مصرف‌کنندگان خود انتخاب کرد و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را روی آن انجام داد.

برند بوش از طریق نظارت بر مخاطبان اجتماعی خود در فیس‌بوک و ایجاد تعامل با آن‌ها، قادر به شناخت بهتر مصرف‌کنندگان خود شد. این بازخورد در نوع ارائه محصولات این کمپانی تاثیر چشم‌گیری دارد.

 تمرکز بر طراحی مناسب

آنچه در شناساندن یک محصول جدید و معرفی آن به مردم مهم است، نوع طرحی است که از آن ارائه می‌شود. بر همین اساس، یکی از راهکارهای مهم برند بوش در معرفی محصولاتش طراحی دقیق و منحصربه‌فردی است که از تصویر آن محصول دارد. بر این اساس می‌توان گفت شعار نوآوری، تنها در کیفیت محصولات این شرکت کاربرد ندارد، بلکه در طراحی تبلیغات تصویری آن نیز بسیار کارآمد است.

ارائه تصویری که قابل‌توجه باشد و در عین حال بتواند با مخاطب وارد تعامل شود، از اهداف اساسی تیم طراحی بازاریابی برند بوش است. به منظور رسیدن به این هدف نیز استفاده از برنامه‌های دقیق نرم‌افزاری که مطابق با فناوری‌های جدید هستند، در دستور کار طراحان این برند قرار دارد.

آنچه در یک تبلیغ تصویری مهم است، اثری است که کلمات و تصاویر بر ذهن مخاطب می‌گذارند و برند بوش نیز به دنبال اثرگذاری مثبت بر مخاطبان دیداری خود است و به همین دلیل نیز تمرکز عمده‌ای را بر طراحی مناسب تبلیغات خود پیاده می‌کند.

فهرست

معرفی شرکت بوش

حوزه‌های فعالیت شرکت بوش

تاریخچه شرکت بوش

چشم انداز شرکت بوش

ماموریت شرکت بوش

مدیریت دانش در شرکت بوش

انتقال دانش در شرکت بوش

کارگاه‌های انتقال دانش خبرگان بازنشسته در اشتوتگارت

اهمیت مدیریت دانش در بوش

نقشه دانش در بوش

فرهنگ مدیریت دانش در بوش

استراتژی‌های برند بوش در راه جهانی شدن

فروش کارآمد و خدمات به مشتریان

اتومبیل امن‌تر، پاک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر

اهمیت دادن به نقش همه کارمندان

فیس‌بوک ابزاری تبلیغاتی در دست برند بوش

راهبردبازاریابی و فروش امپراطوری بوش

دلایل موفقیت شرکت بوش

محصولات شرکت بوش

آمیخته بازاریابی در شرکت بوش

ماتریسBCG  درشرکت بوش 

چارچوب VRIO

استراتژی بازاریابی بوش

  مزیت رقابتی شرکت در استراتژی بازاریابی بوش

ارزش ویژه برند بوش

تجزیه و تحلیل رقبا در استراتژی بازاریابی بوش

تجزیه و تحلیل بازار بوش

تجزیه و تحلیل PESTEL و تجزیه و تحلیل محیط

تجزیه و تحلیل بازاریابی Bosch 5C(5C-Marketing)

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب فلسفه حسابرسی یحیی حساس یگانه با عنوان اخلاق حرفه ای


پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب فلسفه حسابرسی یحیی حساس یگانه با عنوان اخلاق حرفه ای

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب فلسفه حسابرسی یحیی حساس یگانه با عنوان اخلاق حرفه ای

دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب فلسفه حسابرسی یحیی حساس یگانه با عنوان اخلاق حرفه ای

پاورپوینت فصل سیزدهم فلسفه حسابرسی
پاورپوینت فصل سیزدهم یحیی حساس یگانه
پاورپوینت اخلاق حرفه ای
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب فلسفه حسابرسی یحیی حساس یگانه با عنوان اخلاق حرفه ای

شامل:

مقدمه

مبانی تئوری اخلاق

قوانین اخلاقی مورد نظر هیوم

نظر کانت در مورد اخلاق حرفه ای

دو قانون کانت

ماهیت حرفه

عوامل دستیابی فرد به رفتار اخلاقی

دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب فلسفه حسابرسی یحیی حساس یگانه با عنوان اخلاق حرفه ای

دانلود پرسشنامه سرمایه اقتصادیDownload the economic capital questionnaire


پرسشنامه سرمایه اقتصادیDownload the economic capital questionnaire

پرسشنامه سرمایه اقتصادی

دانلود پرسشنامه سرمایه اقتصادی

پرسشنامه سرمایه اقتصادی
 سرمایه اقتصادی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
پرسشنامه سرمایه اقتصادی

مشخصات « پرسشنامه سرمایه اقتصادی »

روایی و پایایی: ندارد

خرده مقیاس ها: ندارد

تعداد سوال: 10 سوالی

نوع فایل: word

دانلود پرسشنامه سرمایه اقتصادی