armanpooyesh

armanpooyesh

armanpooyesh
armanpooyesh

armanpooyesh

armanpooyesh

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی

فرمت فایل : pptx

حجم : 1189

صفحات : 53

گروه : صنایع غذایی

توضیحات محصول :

دانلود پاورپوینت با موضوع معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی، در قالب pptx و در 53 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

تاریخچه پیدایش محصول

شمارة تعرفه گمرکی

شرایط واردات

بررسی و ارائه استاندارد

قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

موارد مصرف و کاربرد شکلات

سروتونین

اهمیت استراتژیکی

وضعیت و جایگاه صنعت شیرینی و شکلات درایران چگونه است؟

مصرف داخلی شیرینی و شکلات و میزان تولید داخلی چه میزان است؟

کشورهای تولید کننده و مصرف کننده محصول

بررسی روند صادرات

وضعیت صادرات شیرینی و شکلات درحال حاضر چگونه است؟

تکنولوژی تولید شکلات

برآورد هزینه ها

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

 

قسمتی از متن:

شکلات یکی از شیرینی های پر طرفدار در بین مردم جهان می باشد. این محصول از ویژگی های جالبی برخوردار است، چرا که در دمای اتاق به حالت جامد می باشد اما به محض قرار گرفتن در دهان ذوب می گردد، دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی درترکیب شکلات است که کره کاکائو نامیده می شود. کره کاکائو در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد جامد است.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی" می باشد که در حجم 53 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده است و قالب آن را به راحتی و به دلخواه می توان تغییر داد.

قیمت محصول : 14000 تومان

دانلود

پاورپوینت تعیین قیمت در بازاریابی

پاورپوینت تعیین قیمت در بازاریابی

پاورپوینت تعیین قیمت در بازاریابی

فرمت فایل : ppt

حجم : 1058

صفحات : 35

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

دانلود پاورپوینت با موضوع تعیین قیمت در بازاریابی، در قالب  pptو در 35 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

تعریف قیمت

قیمت گذاری و عناصر آمیخته بازاریابی

رابطه قیمت و محصول

قیمت گذاری در انواع بازارهای مختلف

قیمت گذاری  در حالت رقابت کامل

قیمت گذاری در حالت رقابت انحصاری

قیمت گذاری در حالت رقابت انحصاری چندجانبه

قیمت گذاری در حالت انحصاری کامل

رابطه قیمت و تقاضا

کشش پذیری تقاضا

فرایند قیمت گذاری

تحلیل وضعیت بازار

تخمین تقاضا

کشش پذیری

ارزیابی تقاضا در بازار

تغییرات منحنی تقاضا

تحلیل رقابت

شناسایی موانع و محدودیت های  قیمت گذاری

تعیین هدف های قیمت گذاری

انواع اهداف قیمت گذاری

تحلیل توانمندی سود

تحیل هزینه   

تعیین سطح قیمت اولیه

روش های قیمت گذاری مبتنی بر تقاضا

تفاوت های قیمت گذاری پرستیژی و پرمایه

روش های قیمت گذاری مبتنی بر قیمت تمام شده و سود

روش های قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

تعدیل و مدیریت قیمت ها

انواع تخفیف ها

استراتژی های قیمت گذاری جغرافیایی

موارد خاص در قیمت گذاری

استراتژی قیمت گذاری برای خدمات

منابع

 

قسمتی از متن:

استراتژی های قیمت گذاری جغرافیایی:

الف) قیمت گذاری فوب، مکان تولید

ب) قیمت گذاری تحویل یکسان

ج) قیمت گذاری تحویل منطقه ای

د) قیمت گذاری تقبل قسمتی از هزینه های حمل و نقل

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" تعیین قیمت در بازاریابی " می باشد که در حجم 35 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

قیمت محصول : 14000 تومان

دانلود

پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر

پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر

پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر

فرمت فایل : ppt

حجم : 3365

صفحات : 138

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

دانلود پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر، در قالب  ppt و در 138 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

پروفسور کاتلر 10 مشکل اساسی در روند جدید بازاریابی را شناسایی کرده است:

وضعیت کنونی بازاریابی

 

اشتباه اول: شرکت به اندازه کافی بازارگرا و مشتری مدار نیست.

نشانه ها

ضعف بازارگرایی

شناسایی ضعیف بخشهای بازار

اولویت بندی ناقص بخشهای بازار

عدم وجود مدیرانی برای هر بخش از بازار

ره حل ها

اتخاذ روشهای پیشرفته درامر بخش بندی بازار

اولویت بندی مهمترین بخشهای بازار

تخصصی کردن کارکنان فروش

نشانه های ضعف در مشتری مداری

ایجاد سلسله مراتبی از ارزشها که در رأس آن مشتر ی قرار بگیرد

پیگیری فعالیتهایی که موجب تعهد بیشتر در کارکنان فروش و یا نمایندگان فروش شرکت به مشتری باشد

 

اشتباه دوم : شرکت، مشتریان هدف target customers)) را به درستی درک نمی کند.

نشانه ها

اطلاعات ضعیف و ناکافی در مورد مشتریان

فروش تحقق یافته بسیار پایین تر از انتظارات است
میزان بالای مرجوعی کالا و شکایتهای فراوان مشتریان

گروهای متمرکز (کانون)

راه حل ها

مصاحبه عمیق

مشاهده و مصاحبه در خانه

تحقیق در مراکز خرید و فروشگاهها

پیشنهاد هایی برای طراحی فضای فروش

خرید پنهانی

تکنیک های تحلیل گرانه تری به کار بندید

برگزاری میزگردهای خریدار فروشنده

نصب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و استخراج اطلاعات

 

اشتباه سوم:  شرکت فعالیتهای رقبای خود را پیگیری و پایش نمیکند.

نشانه ها

راه حلها

در نظر گرفتن فرد یا بخشی برای گرد آوری اطلاعات رقابتی

 

اشتباه چهارم: شرکت روابط خود با ذینفعان را به خوبی مدیریت نمی کند.

نشانه ها

راه حلها

اداره بهتر روابط با تامین کنندگان

 

اشتباه پنجم: شرکت در شناسایی فرصتهای جدید عملکرد مناسبی ندارد.

نشانه ها

راه حلها

استفاده از سیستم های خلاق برای ایجاد ایده های جدید

 

اشتباه ششم:  فرایند برنامه ریزی بازار یابی شرکت ناقص و ناکارامد است.

نشانه ها

راه حلها

ایجاد ترتیب و توالی مشخص اجزای برنامه

 

اشتباه هفتم:  استراتژیهای تولید و ارائه خدمات شرکت ، نیازمند بررسی بیشتر است.

نشانه ها

تولید محصولات فراوان غیر پول ساز

فروش جنبی(cross-selling)بسیار پایین

راه حلها

ایجاد سیستم پیگیری محصولات و سیستم ارزیابی

 

 

اشتباه هشتم: تلاش شرکت برای خلق و پرورش مارکهای جدید(brand-building) و برقراری ارتباط با بازار ضعیف است.

نشانه ها

راه حلها

استراتژی خلق و پرورش مارک

 

اشتباه نهم:  شرکت برای اجرای فعالیت های بازار یابی کارآمد و اثربخش ،بخوبی سازماندهی نشده است.

نشانه ها

راه حلها

ایجاد مهارت های جدید در بخش بازاریابی

جایگاه سازی brand positioning

مدیریت ارزش مارک

مدیریت روابط با مشتری و بازار یابی پایگاه داده ها
 مدیریت روابط با شرکاء
 بازار یابی اینترنتی
بازاریابی روابط عمومی

بازار یابی تجربی و خدمات

ارتباطات بازار یابی یکپارچه

تجزیه و تحلیل سودآوری / سوددهی

مهارت های بازارسازی

بازاریابی و فروش

بازاریابی و   R&D

بازاریابی و تولید

بازاریابی و خرید

بازاریابی و حسابداری

بازاریابی و مالی

بازاریابی و تدارکات

 

اشتباه دهم: شرکت،استفاده زیادی از تکنولوژی روز نکرده است.

نشانه ها

راه حلها

اصلاح و بهبود سیستم خودکار فروش

استفاده بیشتر از نرم افزارهای تسهیل کننده تصمیم گیری در بازار

ایجاد مدل های حمایت از تصمیمات بازاریابی

تهیه و ایجاد صفحه های راهنما برای بازاریابی

10 فرمان برای دستیابی به بهترین بهره وری در امر بازاریابی

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت کتاب" ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر " می باشد که در حجم 138 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

قیمت محصول : 25000 تومان

دانلود

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

هدف از این پایان نامه تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی فیلم سازان زن ایرانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات183
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیرسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

 
 
 
 
مقدمه:
این تحقیق بر پایه مقوله های اصلی تحقیق یعنی "مضامین فمینیستی" و "سینمای زن" در دو بخش یافته های پژوهش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در بخش نخست بر اساس مطالعه ی اسنادی(تاریخی) و مصاحبه تلاش می شود توصیفی تاریخی از تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان با تأکید بر سوابق بعد از انقلاب اسلامی (1357- 1387) ارائه گردد و در بخش دوّم بر اساس تحلیل محتوای فیلم کاگردانان زن نتایج این تحقیق توصیف شود.
 
مسأله مشارکت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش  گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشارکت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی که تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را  با کمک ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر کشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را  بررسی کند.
 
 با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند،  وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد.
 
 
 
 
فهرست مطالب

بخش یکم: سیر تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان 3

4-1-1- تحول مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در ایران 5
خواستهای سیاسی واجتماعی زنان بعد از انقلاب 9
4-1-2- سینمای زنان در ایران 14
سینما و فمینیسم در ایران: 17
ظهور زنان کارگردان در سینمای ایران 26
تابو، محدودیت و سانسور در سینمای زنان ایران : 31
4-1-3- نگاه کارگردانان زن ایرانی به مضامین زنان و فمینیسم 49
 
بخش دوم :تحلیل محتوای فیلم ها 61
منابع 170
 
 
 
 

دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی

 

Column

 

SPSS Variables

 

Description

1-4

Id

Story Id

شماره ردیف مطلب

 

5

 

X1

 

Directors Names

 

نام زن کارگردان

1-   پوران درخشنده

 

 

2-   رخشان بنی اعتماد

3-   تهمینه میلانی

4-   منیژه حکمت

5-   مانیا اکبری

6-7

X2

Film

نام فیلم های منتخب

1-   زمان از دست رفته

2-   عشق بدون مرز

3-   نرگس

4-   بانوی اردیبهشت

5-   دو زن

6-   واکنش پنجم

7-   زندان زنان

8-   سه زن

9-   بیست انگشت

10-                      10+4

 

8

X3

وجود یا عدم قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

9

X4

وجود یا عدم ضد قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

10

X5

 نوع قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

11

X6

نوع ضد قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

12

X7

 

موقعیت شغلی زن در فیلم

1- شاغل

2- خانه دار

 

 13

X8

 

منزلت شغلی  زن

1.   سیاسی

2.   تخصصی

3.   تجاری

4.   خلاقیت

5.   زیبایی شناسی

6.   کشاورزی

7.   یدی

8.   ارتش وخدمات

 

14

X9

منزلت شغلی  مرد

1-   سیاسی

2-   تخصصی

3-   تجاری

4-   خلاقیت

5-   زیبایی شناسی

6-   کشاورزی

7-   دستی

8-   ارتش وخدمات

 

 

 

 

15

X10

 

موقعیت تحصیلی زنان در فیلم

1-   تحصیل کرده

2-   بی سواد

 

 

16

X11

میزان تحصیلات زن در فیلم

 

1- دیپلم

2- فوق دیپلم

3-   لیسانس

4-   فوق لیسانس

5-   دکتری

17

X12

 

سن زنان در فیلم

 

1-  زیر 15سال

2- 16 تا 30 سال

3- 31 تا 45 سال

4- 46 سال و بیشتر

 

18

X13

پوشش زنان در فیلم

 

1- چادر

2- مانتو

3- هر دو

 

19

X14

 

نوع روابط زن ومرد

1-   تفاهمی

2-   تفاوتی

3-   تعارضی

 

 

20

X15

شیوه ارتباط بین زن ومرد

 

 

 

 

1-   رابطه کلامی و چهره به چهره

2-   رابطه کلامی و بدون چهره به چهره

3-   رابطه غیر کلامی و چهره به چهره

4-    فاقد ارتباط

 

21

X16

نوع روابط مرد با زن از لحاظ قدرت  

                                                 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

22

X17

 

نوع روابط زن با مرد از لحاظ قدرت  

 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

23

X18

رفتارهای خشونت‌آمیز علیه زنان در فیلم

1-   دارد

2-   ندارد

 

24

X19

اشکال خشونت

1-   خشونت‌های فرهنگی، اقتصادی

2-    قانونی و سیاسی

3-   خشونت فیزیکی یا بدنی

4-   خشونت روانی

5-   خشونت جنسی

 

25

X20

علت خشونت علیه زنان

1-   تبعیض قانونی

2-   تبعیض اجتماعی

3-   تبعیض اقتصادی

4-   تبعیض فرهنگی

5-   تبعیض سیاسی

 

26

X21

عامل خشونت

1-   خانواده:پدر، برادر،شوهر..

2-   جامعه

3-   دستگاهای دولتی

 

 

27

 

X22

جنسیت عامل خشونت

1-   مرد

2-   زن

 

28

X23

واکنش زن به خشونت

1-   خشونت مقابل

2-   تحمل کردن

3-   گریه کردن

4-   فرار از خانه

5-   شکایت دادن

6-   کمک خواستن

7-   مراجعه به مراکز مشاوره

 

 

29

X24

 

میزان استفادة زنان از محصولات فرهنگی در فیلم‌ها

1-   کتاب

2-   روزنامه ومجله

3-   رادیو

4-   تلویزیون

5-   موسیقی

6-   ماهواره

7-   اینترنت

 

 

 

 

30

X25

 

 

مهارت‌های زنان در فیلم‌ها

1- رانندگی

2- فیلم‌برداری و عکاسی

3- موسیقی

4- ورزش  

5- کامپیوتر   

6- زبان انگلیسی   

7- گلدوزی وبافندگنی

8- شعر سرودن وقصه خواندن

 

31

X26

طبقة اجتماعی زن در فیلم

1- فقیر

2- متوسط

3-ثروتمند (مرفه)

 

32

X27

موضوع دیالوگ‌های زنان در فیلم

1-   موضوعات شخصی و خانوادگی:بیان حالات شخصی فرد، ویژگی‌ها و زندگی فردی وخانوادگی مثل زندگی زناشویی، بچه‌داری، ویژگی‌های شوهر و غیره است.

2-   موضوعات اجتماعی: مربوط به کارکردن در بیرون از خانه، اشتغال و ارتباطات است.

3-   موضوعات سیاسی: انتقاد از وضع موجود، شرکت در فعالیت‌های سیاسی، مشاجره با پلیس و غیره است.

4-   موضوعات اقتصادی: وضعیت قیمتها، گرانی، هزینة مسکن و زندگی و غیره می‌باشد.

5-   موضوعات علمی‌ـ‌آموزشی: دانشگاه، درس، سخنرانی و غیره است.

6-   موضوعات جنسی

7-   موضوعات دینی

 

33

X28

مکان  حضور زنان  در فیلم‌ها

1-   داخل خانه

2-   بیرون از خانه

 

34

X29

فعالیتهای زنان در فیلم

1-   فعالیتهای خانگی

2-   فعالیت تربیتی با فرزندان

3-   فعالیت سیاسی

4-   اجتماعی

5-   حرفه ای

 

35

X30

 

شخصیت زن در فیلم

1- شخصیت قوی و مستقل

2- ضعیف و وابسته به مرد

3- ضعیف و غیر وابسته

 

36

 

X31

ارزشهای قانونی شخصیت زن

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

2-   قانون گریزی و تاکید بر قانون شکنی در گفتار و عمل

 

37

X32

ارزشهای قانونی شخصیت مرد

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

 

38

X33

ارزشهای مذهبی شخصیت زن

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

39

X34

ارزشهای مذهبی شخصیت مرد

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

 

 

 

 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته محیط زیست و صنایع با عنوان نقش فلزات در محیط زیست

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته محیط زیست و صنایع با عنوان نقش فلزات در محیط زیست

از آن جهت که امروزه پاکسازی و تصفیه فاضلاب‌ها و آبهای طبیعی از فلزات سنگین سمی و استفاده مجدد از پسابها برای مصارف صنعتی و کشاورزی مورد توجه فراوان قرار گرفته است


مشخصات فایل
تعداد صفحات158
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمحیط زیست

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته محیط زیست و صنایع با عنوان نقش فلزات در محیط زیست

 
چکیده:
با گسترش صنعت و پیشرفت صنایع، خطر آلودگی فلزات سنگین در طبیعت، روز به روز در حال افزایش است. از آن جهت که امروزه پاکسازی و تصفیه فاضلاب‌ها و آبهای طبیعی از فلزات سنگین سمی و استفاده مجدد از پسابها برای مصارف صنعتی و کشاورزی مورد توجه فراوان قرار گرفته است و به لحاظ آنکه روشهای معمول حذف فلزات سنگین نظیر ته‌نشینی، الکترولیز، جذب سطحی توسط کربن فعال، فرایند تبخیر و بستر سیال ماسه‌ای کارایی لازم را نداشته و هزینه بالایی دارد، استفاده از مواد و روشهای ارزان‌قیمت و پربازده جزء اولویت‌های واحدهای صنعتی بشمار می‌آید. یکی از روشهایی که امروزه بکار می‌‌رود تبادل یونی است. در تبادل یونی، یک ماده جامد طبیعی یا سنتز شده که توانایی ویژه‌ای در تبادل کاتیون‌های خود با فلزات دیگر از جمله عناصر سنگین دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه بدین منظور از زئولیتها که دارای حجم حفره کمتر و بازدهی کمتری می‌باشند، استفاده می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که موادی مشابه با نام مزوپور با حجم حفره بزرگتر و راندمان بالاتر می‌تواند جایگزین مناسبی برای زئولیتها باشد. 
 
مزوپور عامل‌دار شدهSBA-15  یک ماده منظم است که دارای آرایش کانالهای شش‌وجهی دو بعدی با قاعده، سطح ویژه زیاد، سایز حفره یکسان (قطر 7 تا 10 نانومتر) و سطح قابل کنترل می‌باشد. در این تحقیق، توانایی SBA-15 عامل‌دارشده با گروههای دندریمری پلی‌آمید و آمینی G1 به عنوان یک فاز جامد استخراج‌کننده برای حذف یونهای Pb2+ و Zn2+ از آب و پساب بررسی شد. از اسپکتروفتومتری جذب‌اتمی ‌شعله‌ای برای تعین غلظت یونها در محلول زیر صافی و محلول بازیابی استفاده شد. اثر چندین متغیر همچون مقدار جاذب، زمان واکنش، pH  و اثر یونهای مزاحم در استخراج و بازیابی یونهای مذکور بررسی شد. در ادامه بر روی پارامترهای موثر بر نحوه عملکرد جاذب SBA-15 همچون فاکتور تغلیظ، ظرفیت جاذب، حد تشخیص و دقت روش، منحنی کالیبراسیون بررسیهایی صورت گرفت و در پایان نیز تمامی نتایج حاصله از آزمایشات بر روی یک نمونه حقیقی اعمال و نتایج قابل قبولی بدست آمد.  
 
 
کلمات کلیدی:

فلزات

مزوپورها

آلودگی فلزات سنگین

نقش فلزات در محیط زیست

 
 
مقدمه
حضور مقادیر هر چند ناچیز فلزات سنگین در آب از قبیل نیکل، مس، سرب، کادمیوم باعث بروز اثرات زیست‌محیطی فراوانی خواهد شد که پیشگیری از آنها امری کاملاً بدیهی می‌نماید. فلزات سنگین که با توجه به توسعه شهرنشینی و صنایع و افزایش میزان فاضلاب و پساب، تولید گردیده است، عمدتاً از طریق دفع نادرست و غیربهداشتی فاضلاب شهری و پساب صنعتی وارد محیط زیست می‌گردد. وجود فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، روی، نیکل، کرم، کادمیوم و غیره در غلظت بیش از استاندارد در آب شرب باعث عوارض مختلف نظیر مسمومیت، حساسیت شدید، ضایعات کروموزومی، عقب افتادگی ذهنی، فراموشی، پارکینسن، سنگ‌کلیه، نرمی استخوان و انواع سرطان از جمله سرطان پروستات می‌گردد. یکی از کارشناسان محیط زیست، آلودگی محیط خصوصاً آب با فلزات سنگین را به عنوان بزرگترین گناهی که بشر در طبیعت انجام می‌دهد ارزیابی نموده است(12). 
 
در کتب و مراجع گوناگون، تعاریف و تفسیرهای مختلفی از فلزات سنگین بعمل آمده است. علت اطلاق لفظ سنگین، وزن‌مخصوص بالاتر از 6 گرم بر سانتی‌مترمکعب می‌باشد که این فلزات دارا هستند. این فلزات دارای نقاط ذوب و جوش بسیار متفاوت می‌باشند بطوریکه در این گروه جیوه (Hg) پایین‌ترین نقطه‌جوش یعنی 78/38- درجه سانتی‌گراد و مولیبدن (Mo) بالاترین نقطه‌جوش معادل 4612 درجه سانتیگراد را دارا می‌باشد. اکسید فلزات سنگین، در جدول تناوبی، هر چه به طرف گازهای نادر پیش برویم، در طبیعت پایدارتر است. حضور برخی از این عناصر از نظر تغذیه حائز اهمیت می‌باشد در حالیکه در شرایط مشابه حضور برخی از آنها در بافت زنده مضر است. نیاز پستانداران به روی و مس به مراتب بیشتر از ید و سلنیوم می‌باشد. فلزات سنگین نظیر آهن، روی و مس برای تعداد زیادی از آنزیمهای فلزی در حکم یک کانون فعال هستند. با وجود اینکه این فلزات در غلظت‌های پایین در بدن یافت می‌شوند ولی اثر فوق‌العاده‌ای در بدن دارند. فلزات سنگین نظیر نقره(Ag)، کادمیوم(Cd)، قلع(Sn)، جیوه(Hg)، سرب(Pb) و همچنین فلزاتی که خاصیت الکترونگاتیویته زیادی دارند مانند مس، نیکل و کبالت میل ترکیبی شدیدی با گروه‌های آمین و سولفیدریل(SH) دارند. آنزیمها به وسیله این فلزات متلاشی شده و قدرت آنزیمی خود را از دست می‌دهند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 4

فصل اول:خواص و کاربرد فلزات نقره،سرب و روی 6

مقدمه 7
کاهش سمیت 8
1-2-اندازهگیری فلزات سنگین 10
1-3-روشهای حذف فلزات سنگین از آبها و فاضلاب 11
1-3-1-روشهای شیمیایی حذف فلزات سنگین 11
1-3-2-روشهای فیزیکی حذف فلزات سنگین 12
1-3-3-روشهای بیولوژیکی حذف فلزات سنگین 12
1-4-نقره 13
1-4-1-معرفی 13
1-4-2-تاریخچه 15
1-4-3-منابع 16
1-4-4-خواص فیزیکی و شیمیایی عنصر نقره 18
26/1Å : شعاع یونی 19
الکترونگاتیوی:93/1 19
حالت اکسیداسیون: 1 19
3/11Kj/molگرمای فروپاشی : 19
58/250Kj/mol :گرمای تبخیر 19
0000000159/0Ohm. mمقاومت الکتریکی : 19
شکل الکترونی: s14d105 19
1-4-5-ترکیبات نقره 21
1-4-6-کمپلکس‌های نقره 22
1-4-7-کاربردها 23
1-4-8-تاثیرات نقره بر محیط زیست و سلامتی انسان 25
1-4-9-ایزوتوپ 27
نیمه عمر ایزوتوپها به صورت زیر می‌باشد: 27
1-5-سرب 30
1-5-1-معرفی 30
1-5-2-تاریخچـــــــه 31
1-5-3-منابع 32
1-5-4-خواص فیزیکی و شیمیایی عنصر سرب 34
نام: Lead 34
علامت اختصاری:  Pb 34
شماره: 82 34
گروه شیمیایی: فلز ضعیف 34
گروه: 6 34
تناوب:  IVA 34
بلوک:    بلوک  p 34
جرم‌حجمی:  kg/m3 11340 34
سختی: 5/1 موهس 34
رنگ: سفید متمایل به آبی 34
1-5-5-گونه‌های آلاینده سرب 36
1-5-5-2- Pb4+ 37
1-5-6-ترکیبات آلی سرب 37
می‌شود. 38
1-5-7-کاربردها 38
1-5-11-تأثیرات سرب روی انسان 44
1-5-14-ایزوتوپهــــــــــــا 46
1-6-1-معرفی 48
1-6-2-تاریخچه 48
1-6-3-منابع 50
1-6-4-خصوصیات فیزیکی و شیمیایی روی 51
عدداتمی: 30 51
جرماتمی:  409/65 51
نقطهذوب: °C  73/419 51
نقطهجوش: °C  907 51
شعاعاتمی:  Å 53/1 51
ظرفیت: 2 51
رنگ: سفید مایل به آبی 51
حالت استاندارد: جامد 51
نام گروه: 12 51
انرژی یونیزاسیون:  Kj/mol  394/9 51
شکل الکترونی: 1s22s2p63s23 p63d 104s2 51
شعاعیونی:  Å  74/0 51
الکترونگاتیوی:  65/1 51
حالت اکسیداسیون:2 51
دانسیته: 13/7 51
گرمای فروپاشی:  Kj/mol 322/7 51
گرمای تبخیر:   Kj/mol 3/115 52
مقاومت الکتریکی:  Ohm m 00000005964/0 52
گرمای ویژه:J/g oK   39/0 52
دوره تناوبی: 4 52
شماره سطح انرژی: 4 52
اولین انرژی: 2 52
دومین انرژی: 8 52
سومین انرژی: 18 52
چهارمین انرژی: 2 52
1-6-5-ترکیبات 53
1-6-6-کاربردها 55
1-6-7- اثرات روی بر روی سلامتی انسان و محیط زیست 58
1-6-8-ایزوتوپها 59
 

فصل دوم:مزوپورهاوکاربردهای آنها 61

2-1-نانوتکنولوژی و نانومواد 61

2-2-ترکیبات نانومتخلخل 67
2-4-تاریخچه 74
2-5-ترکیبات نانومتخلخل مزوپوری 79
2-6-ترکیبات مزوپوری SBA-15 80
2-6-1-ساختار حفره  SBA-15 81
2-7-سیستمهای ناهمگن و بسترها 81
2-8-نانودندریمرها 82
2-8-1-ساختمان و نحوه سنتز نانودندریمرها 83
2-8-2-دندریمر پلیآمید و آمین PAMAM 84
2-8-3-سمیت و زیستسازگاری دندریمرها 85
2-9-سنتز و مکانیسم تشکیل مزوپورها 85
2-9-1-مکانیسم کلی 86

2-9-2-استفاده از قالب کوپلیمرهای غیر یونی در تهیه مواد مزوپور 87

2-9-3-تثبیت کمپلکسهای فلزات واسطه درون مزوپورها 94

2-9-4-مکانیزم قالبگیری کریستال مایع(LCT) یا تجمع میلههای سیلیکاتی 96

2-9-5-مکانیسم چروک خوردن لایه سیلیکاتی 97

2-9-6-مکانیسم جفت شدن دانسیته بار 98

2-9-8-مکانیسم بلور مایع سیلیکاتروپیک(SLC) 100
2-9-9-مسیر سنتز و مورفولوژی ذرات SBA-15 102
2-10-کاربردهای مزوپورها 104
2-10-1-نقش کاتالیزوری 104
2-10-2-کشتی در بطری 104
2-10-3-جذب و جداسازی 105
2-11-کلیات جذب‌اتمی 106
2-11-1-اصول 108

2-11-2-تجهیزات و دستگاه‌ها در جذب‌اتمی شعله 109

2-11-3-منبع تابش 111
2-11-4-اتم‌کننده‌ها در جذب‌اتمی 112
2-11-5-مراحل و فرایندهای تشکیل اتم در شعله 114
2-11-6-تکفام سازها یاانتخاب‌گرهای طول‌موج (MMED) 117
2-11-7-آشکارسازها 119
2-11-8-مزاحمتها در AAS 122
 
فصل سوم:بخش تجربی 126
3-1-مقدمه 127
3-2-مواد و دستگاه‌های مورد نیاز 127
3-2-1-تهیه محلولها و استانداردها 127

3-3-بررسی میزان جذب فلزات سنگین مختلف توسط جاذب 128

3-4-استخراج و بازیابی نمونه 129

3-5-بررسی پارامترهای موثر بر استخراج و بازیابی 129

3-6-بررسی اثر مقدار جاذب 130
3-7-بررسی زمان استخراج 132
3-9-بررسی مقدار و نوع محلول بازیابی کننده 136

3-10-تعیین ظرفیت جاذب برای جذب  Pb2+ وZn2+ وAg+ 136

3-11-کاربرد جاذب برای پیش تغلیظ 137
3-12-گستره خطی نمودار کالیبراسیون 137
3-13-فاکتور تغلیظ 138
3-14-حد تشخیص (LOD) 139
3-15-بررسی دقت روش 142
3-16-بررسی مزاحمت‌ها 143
3-17-حذف Pb2+ و Zn2+ و Ag+ در نمونه‌های پساب 144
 
فصل چهارم:بحث و نتیجه‌گیری 146
فهرست منابع 150
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود