هدف از این تحقیق بررسی اصول و ابزارهای لازم جهت تحقق و بهبود چابکی در سطح سازمان می باشد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | معارف اسلامی |
تعریفهای زیادی برای چابکی ارائه شده است اما هیچ یک، مخالف با یکدیگر نبوده، یکدیگر را نقض نمیکنند. عموماً این تعریفها، ایده سرعت و تغییر در محیط کسب وکار را نشان می دهند. با توجه به جدید بودن بحث چابکی، تعریف جامعیکه مورد تائید همگان باشد، وجود ندارد. قابلیتهای چابکی عبارت است از توانایی هایی که باید در سازمان ایجاد شود تا سازمان از قدرت مورد نیاز برای پاسخگویی به تغییرات برخوردار باشد (نورری مقدم، 1391).
1. سازمان در جهت پیشرو بودن در تغییر: یک سازمان چابک در جهتی سازماندهی می شود که توانایی مقابله با تحولات و تغییرات غیر قابل پیش بینی را داشته باشد از این رو منابع انسانی و فیزیکی آن به گونهای سازماندهی می شود که بتواند به سرعت با محیط در حال تغییر و فرصتهای موحود در بازار سازگاری پیدا کند.
2. اهرمینمودن تاثیر اطلاعات و افراد : سازمان چابک می کوشد تا از تاثیر اطلاعات و افراد به یکدیگر بهره گرفته و از طرفی مشوق نوآوری و ابتکار در سراسر سازمان باشد.
3. تشریک مساعی در جهت افزایش رقابت پذیری: برای ارائه ی سریع محصولات به بازار، سازمانهای رقیب ناچارند با یکدیگر همکاری و تشریک مساعی داشته باشند.
4. ارج نهادن به مشتریان و انتقال ارزش: مشتریان، این سازمان ها را به عنوان تولید کننده محصولاتی که نیازهای آنها را برطرف کنند می شناسند در این سازمان ها قیمت گذاری بر اساس هزینه های تمام شده ی آن نبوده ، بلکه بر اساس ارزشی است که در قبال رفع نیاز مشتری نصیب سازمان شده است (جعفرنژاد و شهائی، 1389).
فهرست مطالب
2-3- چابکی سازمانی
2-3-1 مفاهیم و تعاریف چابکی
2-3-2 تولید چابک؛ سرآمد روشهای تولیدی
2-3-3 قواعد کلی تولید چابک
2-3-4 تعاریف تولید چابک
2-3-5 مزایای حاصل از بهبود و افزایش سطح چابکی سازمان
2-3-6 دلایل نیاز سازمانها به تشکیل سازمان چابک (مجازی)
2-3-7 ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی
2-3-8 اصول و شاخصهای چابکی در بخش دولتی
2-3-9 ابعاد چابکی در بخش دولتی
2-3-10 قابلیتهای چابکی :
2-3-11 مشخصات معماری سازمان چابک:
2-3-12 مدل مفهومی چابک سازی
2-5 مدل مفهومیپژوهش
منابع و مآخذ